.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پس از سکوت معنادار نمایندگان ساری !
واکنش تند نماینده قائم شهر به واگذاری کارخانه چوب و کاغذ مازندران / تجربه واگذاری کارخانه‌ها اغلب وادادگی بوده تا واگذاری!/طرح تحقیق و تفحص از سازمان خصوصی‌سازی تقدیم هیأت رئیسه مجلس شد
شمال نیوز : ادیانی با اشاره به واگذاری کارخانه چوب و کاغذ مازندران بیان کرد: همچنین قیمت کارشناسی این کارخانه در این واگذاری نیز جای تأمل دارد و این سؤال پیش‌ می‌آید آیا اساساً خریدار این کارخانه بزرگ که در یک مقطع در خاورمیانه بی‌نظیر بود، اهلیت لازم را دارد؟....
واکنش تند نماینده قائم شهر به واگذاری کارخانه چوب و کاغذ مازندران / تجربه واگذاری کارخانه‌ها اغلب وادادگی بوده تا واگذاری!/طرح تحقیق و تفحص از سازمان خصوصی‌سازی تقدیم هیأت رئیسه مجلس شد شمال نیوز : د رحالی که نمایندگان ساری در خصوص واگذاری کارخانه چوب و کاغذ مازندران که در حوزه انتخابیه آنان قراردارد سکوتی معنادار داشته اند ، نماینده قائم شهر با واکنشی تند به این واگذاری گفت: تجربه واگذاری‌های انجام‌شده همانند کارخانجات نساجی مازندران و معادن زغال سنگ البرز مرکزی در سوادکوه علی‌الغالب وادادگی بوده نه واگذاری.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس ، سیدعلی ادیانی درباره واگذاری کارخانه چوب و کاغذ مازندران  ، اظهار کرد: برخی از واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی بزرگ در مازندران از جمله کارخانه چوب و کاغذ و کارخانجات نساجی به‌صورت بحرانی دارند هدایت می‌شوند و بعد از انقلاب اسلامی نه‌تنها آنها را توسعه ندادیم و تکنولوژی آنها را بروز نکردیم بلکه به روزمرگی افتادند.

وی با بیان اینکه فکر می‌کنم این موضوع ریشه در سوءمدیریت دارد و اینکه متولیان و مالکان این واحدهای تولیدی حرفه‌ای و متخصص نبودند، افزود: در زبان مازندرانی ضرب‌المثلی داریم که بسیار حکیمانه است «بَدوش بخر نکوش نخر» به این معنا یعنی نماد تولید و ارتزاق مولد اقتصادی گاو شیرده است که باید علوفه و درمان بهنگام باشد تا بتوانی از شیرش استفاده کنی نه اینکه گاو را بکشی و بخوری؛ هنر مدیریت اقتصادی در بخشی از اقتصاد دوشیدن و خوردن بلکه کُشتن و خوردن است.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بحث اینجاست بخش قابل توجهی از نمادها و نمونه‌های مهم تولیدی و اقتصادی که تجانس کامل با منطقه و استان دارد را به‌تدریج داریم از بین می‌بریم که در این زمینه این سؤال پیش‌ می‌آید که چرا کارخانه چوب و کاغذ در کویر احداث نشد و در مازندران احداث شد و یا کارخانه نساجی در مازندران احداث شد به این دلیل که مواد اولیه در کنارش بود، پس احداث هر کارخانه پشتوانه مهم توجیه اقتصادی، زیست‌محیطی و منطقه‌ای داشت.

ادیانی بیان کرد: فلسفه وجودی سازمان خصوصی‌سازی در کشور و اصل ۴۴ قانون اساسی بر این بوده، بار اضافی از دوش دولت و دستگاه‌های دولتی برداشته شود و دولت و دستگاه‌های دولتی معطوف به سیاست‌گذاری و اعمال مؤلفه‌های حاکمیتی باشند و از تصدی‌گری دست بردارند.

وی اضافه کرد: مهم‌ترین نکته این است که واحدهای تولیدی واگذارشده توسط سرمایه‌گذاران بخش غیردولتی توسعه پیدا کند تا رونق تولید اتفاق بیفتد و همچنین پرداخت‌ها و مطالبات کارگران و کارکنان واحد تولیدی در چهارچوب قانون و منطق پرداخت شود و واحدهای تولیدی از وضعیت بلاتکلیفی یا زیان‌دهی بیرون بیایند و در یک کلام واگذاری به بخش خصوصی یعنی حمایت بخش خصوصی و رونق در تولید واحد واگذارشده اتفاق بیفتد.

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تجربه واگذاری‌های انجام‌شده در قالب اصل ۴۴ قانون اساسی یا به بهانه کوچک‌سازی حجم دولت همانند کارخانجات نساجی مازندران و معادن زغال سنگ البرز مرکزی در سوادکوه علی‌الغالب وادادگی بوده نه واگذاری.

ادیانی با اشاره به اینکه ظاهراً حدود ۵۸ درصد سهام کارخانه چوب و کاغذ مازندران از بانک ملی بوده که از طریق مزایده درصدد واگذاری است، اضافه کرد: سؤال اینجاست بخش اعظم سهام در اختیار بانک ملی است، آیا بانک نباید نسبت به وضعیت موجود کارخانه پاسخگو باشد و آیا نباید دستگاه قضا پیگیر این وضعیت باشد و دستگاه‌های نظارتی نباید نظاره‌گر باشند؟ باید نظارت مؤثر در کارخانه چوب و کاغذ مازندران اعمال کنند.

وی با طرح این سؤال که حدود یک‌هزار و ۵۰۰ کارگر شریف این کارخانه چه گناهی کردند؟گفت: به‌نظر می‌آید بانک ملی، مدیران عامل سابق و اعضای هیأت مدیره‌های سابق و فعلی کارخانه باید در مراجع و نهادهای ذیربط پاسخگو باشند و اگر قصور و تقصیری داشتند، مجازات شوند.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همچنین قیمت کارشناسی این کارخانه در این واگذاری نیز جای تأمل دارد و این سؤال پیش‌ می‌آید آیا اساساً خریدار این کارخانه بزرگ که در یک مقطع در خاورمیانه بی‌نظیر بود، اهلیت لازم را دارد؟

ادیانی خاطرنشان کرد: امثال کارخانه چوب و کاغذ مازندران، کارخانجات نساجی مازندران، البرز مرکزی سوادکوه، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، واگذاری مجموعه ظرفیت‌های تولیدی دشت مغان و بسیاری از واحدهای تولیدی واگذارشده در سطح کشور و استان مازندران موجب شد تا طرح تحقیق و تفحص از سازمان خصوصی‌سازی از سال ۹۲ تاکنون را تقدیم هیأت رئیسه مجلس کنم که فرآیند قانونی این کار در حال انجام است و به نظر سازمان خصوصی‌سازی به وظایف خود در چهارچوب قانون و در راستای منافع ملی در برخی از این واگذاری‌ها به‌صورت جامع و مانع عمل نکرده است.

وی در پایان گفت: به تجربه این نوع واگذاری‌ها منتج به نتیجه نشده و اهداف تکالیف و تعهدات طرفین بیشتر  روی کاغذ تا در میدان عمل و اجرا مانور رفته است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

کریم ابدی 27 آذر 1397
افرین دکتر
borzo 26 آذر 1397
درود بر زبان گویای مازندران....اگر استان مازندران از مجلس اول تا به الان 12 ادیانی داشت الان وضعیت کارخانجات و اشتغال ما این نبود.
مهندس علی 27 آذر 1397
جناب ادیانی اینقدر حرص نخورید . شاید کمی از وضعیت نا به هنجار خصوصی سازی ها تقصیر نمایندکان مجلس باشد .
چرا؟
چون مفهوم و معنای خصوصی سازی را یا شما که قانون را وضع نموده ایدمتوجه نشدید یا مجریان قانون .
در کشورهای خارجی وقتی که می خواهند خصوصی سازی کنند ، سهام کارخانه را در بورس قرار می دهند و همه مردم می توانند سهام کارخانه را بخرند و بدین طریق خصوصی سازی صورت می گیرد . ولی در کشور ما دنبال سرمایه دار می گردند تا آنرا از طریق مزایده واگذار کنند یا به قول معروف بفروشند . به این صورت است که تمامی خصوصی سازی های شما ابتر مانده و بیشتر جیب پولدارها را پرتر کرده است تا آنکه واقعاٌ کارخانجات به بخش خصوصی واگذار گردد.
نا شناس 27 آذر 1397
آقای ادیانی خوش خوراک شدی چرا شما نساجی را تارج کردی همین شماها نماینده بودید
نا شناس 27 آذر 1397
باز خدا پدرش را بیامرزه دامادی اگر مرد باشه خود دودانگه محل خود کهنه ده را آسفالت می کرد بزرگترین کار بود برای دودانگه ای ها
یاوری 27 آذر 1397
این آقا خودش در واگذاری نساجی قائم شهر و .... دستی بر آتش داره ... رطب خورده کی منع رطب کند
امیر 27 آذر 1397
بگردم شه گت برار ره
قائمشهری ریکا 27 آذر 1397
درود بر جناب آقای دکتر ادیانی
این شیر مرد مازندرانی.واقعا که حرف دل کارگرها رو زدی.این قشر باشرف که با سیلی صورتشون رو سرخ نگه میدارن.تا خرج خانواده رو بدن.که اجرشان همانند مجاهد فی سبی الله است مثل مدافعان حرم.
غلام 27 آذر 1397
آقای ادیانی !!! سخنرانی کردن آسان هست اما عمل کردن سخت!!! در دوره پنجم مجلس زمان نمایندگی شما و آقای اکبری همین مسئله نساجی اتفاق افتاد آقای اکبری از یک در وارد مذاکره برای حل نساجی می شد اما شما برای اینکه این امتیاز برای رقیب محاسبه نشود با تهدید اجازه انجام آن را نمی دادید
محمد 27 آذر 1397
يادمه كه روزي داشتند كارخانه OCC ( كارخانه كوچكي كه تبديل ضايعات كارتن به خمير كاغذ ) در صنايع چوب و كاغذ مازندران مي ساختن زمان اوج توليد و درآمد بالا و .................آقاي دامادي در تمامي رسانه هاي مجازي غير مجازي عنوان ميكرد كه فاز سوم خط توليد در چوب و كاغذ مازندران بزودي افتتاح مي گردد. در حالي كه 40 ميليارد تومان از پول چوب و كاغذ صرف ساخت آن شده بود و در روز افتتاح ايشان از افتخارات خودشان بيان مي كردند . الان بايد روزه سكوت بگيرن و حرفي هم نزنن.
نا شناس 27 آذر 1397
سلام
اینکه میبینیم نماینده های ما سکوت اختیار کردند دلیلش رو در موقع انتخابات و افتتاح فاز ۳ و سرکار رفتن بیش از هزار نفر در این مجم.عه هستش ! اونموقع ما همیشه گفتیم آقای نماینده این کارخونه رو افراد های دزد دارند اداره میکنند و پاداش های آنچنانی میگیرند ، کارخانه عملا تعطیل هستش پول حقوق کارگران رو نداره بده شما با چه رویی از فاز سه خیالی صحبت میکنید بترسید از روزی که پرده ها کنار بود!!!!! الان همه میدونیم از این کارخونه طی چند سال آینده چیزی نمیمونه الان هم شهرک سی واحدی رو دارند میفروشند ، شهرکی که میتونست خانه ی خیلی از کارمندان باشه همینجور که قبلا بود اونجا زندگی میکردند
روی صحبت من با آقای رمدانی هستش شما باید یجا یک خبر واقعی از حال روز اون روزها کار میکردید بعد الان این خبر رو به اون لینک میکردید ، شما خبرنگارید خبرنگاری شغل شریف و سنگینیه وگرنه برای خبر از این اون سایت گذاشتن که سایت باز نمیکنن
انتخابات نزدیکه آقای رمدانی شما باید شفاف سازی کنید دروغ ها و بخور بخورها رو بگید اسنادش همه جا هست حتی در دادگستری استان یبار برید خدمت دادستان نظر ایشون رو هم قرار بدید مشکل ساری فقط صنایع چوب نیست شهرداری ساری هم حال روز خوبی نداره و دقیقا همچین بلایی سرش خواهد اومد
شغل شما اطلاع رسانیه از نماینده های فعلی که حامی بودند الان لال شدند سوال بپرسیدچون دقیقا یکی دو سال دیگه برای شهرداری هم همینجور لال میشوند
یاعلی
نا شناس 26 آذر 1397
احسن به این اظهارنظر کارشناسی و دقیق ، پاسخگو بودن عاملان ناکارآمدی بنگاههای اقتصادی باید پیگیری شود . روزی که با گزارشهای مالی پر وپیمان و روزهای سوددهی کارخانجات کجا بودند حالا که کارخانه بخرج افتاد و فرسوده شد بفکر قالب کردن آن به یک بیچاره افتادند تا هزاران نفر را بیچاره کنند.
سوادکوه 27 آذر 1397
اقای ادیانی این شگرد شما دیگه کهنه شده است .نزدیک انتخابات شده است و شماهم شروع کردین . راستی نگفتین ماهی چند حقوق میگیرین . از سفره خالی مردم خبر دارین؟
borzo 27 آذر 1397
معلوم شد واسم ک ضد ادیانی هستید ک کامنت قبلیمو درج نکردییی
سهی 28 آذر 1397
بگذارند پول بیت المال را که اکثر انها وابسته به همین اقایان هستند بدون کار و تولید مصرف کنند.زهی خیال باطل
ساروی 28 آذر 1397
یوسف نژاد کجای ؟ دقیقا کجایی ؟

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.083 seconds.